در عصر تکنولوژی نیاز است تا یک سری وسایل و امکانات از پیش تعیین شده را برای کسب و کاری که می خواهیم شروع کنیم  تهیه نماییم تا بتوانیم به وسیله آنها کسب و کار خود را با کیفیت تر و رونق بیشتری بخشیم. بنابراین در ادامه قصد داریم تا شما را با مهم ترین لوازم التحریری که باعث می شود تا بتوانیم از کار خود نتیجه بهتری بگیریم را به شما معرفی می کنیم.

کارت ویزیت: از مهم ترین ابزاری که باعث می شود تا علاوه بر آنکه بتوانید کسب و کار را رونق ببخشید، به کارتان نیز اعتبار می بخشد. بسیار خلاقانه است اگر لوگو و آرم کسب و کاری که دارید را خودتان طراحی کرده و به عنوان نماد و اعتبار کارتان بر روی کارت ویزیت به مشتریانتان ارائه دهید. کارت ویزیت یکی از ملزومات اداری است که می تواند برای کار تبلیغات شما یک ابزار موثر و مهم محسوب شود.

 

پوشه:

مفیسلازم است تا برای نگهداری اطلاعات و پرونده های مشتریان از پوشه استفاده کنید. با قرار دادن پوشه نظم بیشتری را به فایل ها داده و هر زمان که بخواهید می توانید آنها را پیدا کنید و دسترسی سریع تری به آنها دارید.

 

سربرگ ها: سربرگ ها نیز یکی از مواردی هستند تا با انها به کسب و کارتان اعتبار ببخشید. وقتی که شما لوگو و یا نام تجاری شرکت و موسسه تان را بر روی آن چاپ می کنید این کار باعث می شود تا برای مشتریانتان اسم برند شما به یاد ماندنی باشد، به خصوص اگر با طراحی خلاقانه آن را انجام دهید. زیرا که سربرگ شرکت شما هویت نام تجاری شما خواهد بود. برای هر سربرگ استاندارد بهتر است اندازه 6/21*9/27 را انتخاب و تهیه نمایید.

 

سررسید: برای آنکه بتوانید لوگو و نام تجاری تان را مخاطبان و مشتریان بشناسانید یکی از بهترین روش ها ارائه هدایای تبلیغاتی نظیر تقویم و سررسید با نام تجاری تان به مشتریان است. تقویم و سررسید حتی اگر به صورت لوازم التحریر بر روی میز کار شما استفاده شود باز هم جنبه تجاری داشته و نیاز است تا در هر صورتی از طراحی های خلاقانه و زیبا برای لوگوی و نام تجاری خود بر روی آن استفاده کنید.

 

پاکت نامه:

پاکت نامه ابعاد مختلف دارد، بنابراین می توانید تا با تهیه پاکت هایی با ابعاد و رنگ و طرح های مختلف، مشتریان و مخاطبان خود را که این پاکت ها به دستشان می رسد را هیجان زده نمایید. زیرا که هر زمان که مشتری پاکت های نامه شما را با طراحی خاص ببیند نام و هویت تجاری شما در ذهنش ماندگار می شود.

 

کاغذهای یادداشت: برای یادداشت برداری و ثبت یک سری اطلاعات شما نیاز به برگه های یادداشت دارید. برای همین بهتر است که کاغذهای یادداشت را در ابعاد و اندازه و در چهار رنگ  متفاوت در لیست لوازم التحریر اداری بر روی میز خود داشته باشید، تا زمانی که خواستید مطلبی را یادداشت نمایید برای اینکه آن را فراموش نکنید این کاغذها در دسترستان باشد. این کاغذها ها در واقع همان کاغذهای چسب دار و یا به نام پست- ایت هستند.

 

زونکن:

یکی از موارد اصلی در تهیه لوازم التحریر اولیه اداری تهیه زونکن برای نگهداری و بایگانی کردن پرونده هاست. با این کار می توانید به ترتیب تاریخ و سال پرورنده ها را درون آنها قرار داده و راحت تر به آنها دسترسی داشته باشید. بهتر است که از لوگوی شرکت به عنوان لیبل برای زونکن ها استفاده کنید تا پرونده ها برای شما به صورت شخصی باشد.

 

اکسپندینگ فایل و یا کازیه چند طبقه:

در بعضی از اداره جات و موسسات استفاده از پرونده ها و برگه های یادداشت بسیار پر کاربرد و با تکرار زیاد در طول روز انجام می شود. بنابراین برای اینکه مجبور نباشید تا برای برداشتن هر برگه که در داخل قفسه و یا زونکن قرار دارد به سراغ آنها بروید بهتر است که از اکسپندینگ فایل که به صورت یک جعبه و قفسه یک خانه و یا چند خانه ای می باشد که بر روی میز کار قرار می کیرد استفاده کنید.

 

کاربن:

کاربن در واقع یک کاغذ چاپگر ارزان قیمت است، که بتوانید از یاداشت های خود، تنظیم قرار داد، ثبت اسناد اداری، فیش بانکی و غیره کپی برداری کرده و آنها را نگهداری کنید.

 

استامپ:

امروزه بلااستثنا بر روی میز همه کارمندان و کارکنان هر اداره ای استامپ دیده می شود. استامپ برای کارهایی نظیر مهر زدن انواع تاییدیه ها نظیر پرداخت شد، و یا مرخصی بلامانع است و غیره جزو لوازم التحریر اداری محسوب می شود.

 

دستگاه پانچ کاغذ:

این ابزار اداری بایگانی کردن پرونده ها بسیار ضروری است . زیرا که برای آنکه پرونده ها به درستی در داخل زونکن قرار گیرند لازم است تا از یک دستگاه پانچ قوی استفاده کنید. همینطور بهتر است که در انتخاب و تهیه این دستگاه نهایت دقت را به عمل آورید، زیرا که یک دستگاه بی کیفیت باعث می شود تا در کوتاه مدت آن آسیب دیده و خراب شود.

 

دفاتر حسابداری:

به جرات می توان گفت که یکی از مهم ترین لوازم التحریر اداری دفاتر حسابداری است، زیرا که تمام مجموعه مالی و سرمایه گذاری شرکت مربوط به اطلاعاتی است که در این دفاتر ثبت می شود. بنابراین هیچ دریافت و پرداختی در داخل شرکت نباید بدون تهیه این دفاتر انجام گیرد.

 

منگنه و سوزن منگنه:

یکی از لوازم اداری پرمصرف دیگر دستگاه منگنه برای محکم کردن و مرتب نمودن برگه ها است. برای اینکه همیشه بتوانید از مفقود شدن و یا نامرتب بودن برگه های اداری جلوگیری کنید، استفاده از دستگاه دوخت و یا منگنه بسیار مهم است. سوزن منگنه شماره های ده و 6/24 از پر مصرف ترین سوزن منگنه های پرمصرف اداری می باشد.

سایر ابزارهاو لوازم التحریر اداری شامل انواع نوشت افزارها نظیر خودکارف قلم و خود نویس، گیره نگهدارنده کاغذ، سوزن ته گرد، دستمال کاغذی و دستمال مرطوب، کاورهای کاغذ، انواع کاغذهای چاپگر، کاغذ خط دار و بدون خط، قیچی اداری، چسب و غیره می باشد که شما می تواید با توجه به نیاز و تناسب کاری که می کنید آنها را در تعداد و اندازه های مختلف تهیه نمایید. امیدواریم این مطلب توانسته باشد اطلاعاتی را هر چند جزیی و جامع برای تهیه لوازم التحریر اداری که مورد نیازتان است در اختیارتان قرار بدهد و خواندن این مقاله برای شما مفید باشد.