مطمئنا شما نیز برخی از اسرار طول عمر را می توانید حدس بزنید، از قبیل غذا خوردن سالم، ورزش روزانه ، حفظ وزن ایده آل و اجتناب از کشیدن سیگار . اما عوامل دیگری هم می تواند بر طول همر اثر داشته باشد.برخی عادات روزمره می تواند تاثیر مثبتی بر افزایش و یا کاهش طول عمرشان داشته باشدکه در ادامه به آن ها می پردازیم.

راهکار های برای زندگی بهتر و طولانی تر

داشتن پاهای قوی

قدرت قسمت پایینی بدن بعث حفظ تعادل مناسب، انعطاف پذیری و استقامت بدن می شود. اینها عواملی کلیدی در کاهش آسیب پذیری افراد، مخصوصا با افزایش سن به شمار می آیند که می توانند از آسیب های ناشی از افتادن و صدمه های مربوط به آن نظیر شکستگی لگن در سالمندان جلوگیری کنند. 20 درصد افرادی که دچار شکستگی های سر استخوان می شوند، به دلیل عوارض ناشی از تروما، در طول مدت یک سال جان خود را از دست می دهند.

پیاده روی

بر اساس تحقیقی که روی 2600 مرد و زن صورت گرفته، معلوم شده استافرادی که حداقل روزانه 30 دقیقه پیاده روی انجام می دهند، جزو افراد سالم ( صرف نظر از میزان چربی بدن آنها ) هستند و این گروه ، 4 برابر افرادی که پیاده روی کمتری انجام می دهندیا اصلا پیاده روی نمی کنند، عمر می کنند.اضافه کردن کمی پیاده روی به کار های روزانه نظیر پیاده روی در مسیر محل کار یا راه رفتن موقع خرید می توانند در افزایش سلامتی بدن و طول عمر بسیار موثر باشند.

وزن مناسب در دوران جوانی

تحقیقی روی 137 کودک از بدو تولد تا سن 28 سالگی نشان داده که داشتن اضافه وزن در نوجوانان چهارده ساله، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در بزرگسالی افزایش می دهد. این در حالی است که افراد دارای دیابت، 2 تا 4 بابر بیشتر از سایرین در خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارن.

استفاده کمتر از نوشابه ها

دانشمندان دریافته اند که نوشیدن یک یا چند نوشابه در روز خطر ابتلا به سندروم متابولیکی را 2 برابر بیشتر می کند . این سندروم مجموعه ای از افزایش فشار خون، افزایش سطح انسولین و چربی شکم است که موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و حتی افسردگی می شود. داشنمندان اعتقاد دارند با اجتناب از مصرف نوشیدنی های گازدار، کنترل فشار خون و کلسترول، پیشگیری از دیابت و عدم استعمال دخانیات، می توان 6 تا 9 سال به عمر انسان اضافه کند.

کاهش استرس

افرادی که دچار استرس شدید هستند، بدنشان دارای سطح کمتری از هورمون کلوتو ( هورمون جلو گیری کننده از پیری زودرس) است. همچنین استرس 20 درصد خطر ابتلا به سکته مغزی را افزایش می دهد.

تنها نمانید

خانواده دوستان خوب از بهترین نعمت های ما هستند و در کنار آنها بودن، تاثیر بسیار خوبی بر ما خواهد داشت . تنهایی خطر جدی برای پیری زودرس و چاقی است، زیرا سبب ترشح پیش ماده ای برای شروع روند پیری خواهد شد.آمار ها نشان می دهد افرادی که هرگز ازدواج نکردند یا مجرد هستند، بیش از دیگر افراد در معرض مرگ های ناگهانی قرار می گیرند. بنابراین تلاش کنید تنها نمانید و ازدواج کنید .

اجتماعی باشید

دوری از مردم و جامعه مانند گزینه تنایی، عمر شما را کوتاه خواهد کرد. بودن در میان افراد هم سن و کسانی که به شما حس خوبی می دهند، از محرک های ارزشمند برای ایجاد حس امید به زندگی است.

زندگی هدفمند داشته باشید

کسانی که زندگی بایشان معنی دارد و برای رسیدن به وضعیتی ایده آل برای خود هدف تعیین می کنند، در پایین تره رده مرگ و میر هستند. اگر از این دسته افراد نیستید، به فکر انجام کار هایی باشید که به زندگی تان معنا می بخشند.

مراقب چاقی خود باشید

اندازه دور کمر بیش از 120 سانتی متر در مردان و 100 سانتی متر در زنان،خطر ابتلا به پیری زودرس را تا 2 برابر افزایش می دهد. افرادی ک در سنین پایین دچار چاقی هستند باید بیش از هر گروه دیگری به موضوع تناسب اندام خود توجه کنند. چاقی قطعا از عواملی است که شما را پیرتر از سنتان نشان داده و می تواند در روابط اجتماعی و فردی تان با دیگران اثر منفی بگذارد، اثری که در نهایت منجر به کاهش سن امید به زندگی و حتی مرگ ناگهانی می شود.

خواب منظم

افرادی که 7 ساعت در شب می خوابند، در مقایسه با افرادی که بیش از 8 ساعت یا کمتر از 5 ساعت در شب می خوابند، عمر طولانی تر خواهند داشت. خواب کم بدنتان را به شدت ضعیف و ناتوان خواهد کردو خواب بیش از حد نیز سبب افزایش سطح مس موجود در خون شده و عوارض جانبی زیادی را به بار می آورد.

ماهی مصرف کنید

ماهی سرشار از چربی امگا 3 و ویتامین A است که سبب بهبود عملکرد قلب خواهد شد. وجود امگا 3 کافی در بدن میزان مرگ و میر زودرس را تا 27 درصد کاهش خواهد داد.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن 10 سال عمرتان را کوتاه خواهد کرد. اگر شریک زندگی یا والدینیتان سیگاری هستند، شما نیز در معرض خطر قرار دارید. ترک سیگار تا قبل از سن چهل